Meeting with the writer Jessica Bruder, author of the book "Nomadland"
Relatore: Roberto Sgalla, Giada Diano, Leonetta Bentivoglio, Maria Anita Stefanelli, e Jessica Bruder
ITALIANO
Un racconto di un'America diversa, un mondo che spesso non viene neanche preso in considerazione nelle scene edulcorate e poco realistiche di Hollywood, una storia in cui è possibile ritrovare le tracce di un modo di vivere autentico e on the road come nei testi di Kerouac e della beat generation.
La storia è quella di una donna, Linda May, che a seguito della Grande Recessione si ritrova a vivere in un van di seconda mano, con il quale si sposterà in diversi stati dell'America alla ricerca di un lavoro. Con accurati racconti realistici sulle condizioni di vita in cui migliaia di americani sono tuttora costretti a vivere, Jessica Bruder trasporta il lettore in un racconto avvincente e lo immerge in un'America sconosciuta ai più.
ENGLISH
A tale of a different America, a world that is often not even taken into consideration in the sweetened and unrealistic scenes of Hollywood, a story in which it is possible to find traces of an authentic way of life and on the road as in the texts of Kerouac and the beat generation.
The story is that of a woman, Linda May, who, following the Great Recession, finds herself living in a second-hand van, with which she will travel to different states of America in search of a job. With accurate, realistic accounts of the living conditions in which thousands of Americans are still forced to live, Jessica Bruder transports the reader into a compelling tale and immerses him in an America unknown to most.
INFO
https://www.festivaldelladiplomazia.eu/?post_type=evenz_event&p=8807&preview=true